Burmistrz Łęcznej
mgr Leszek Włodarski - Burmistrz Łęcznej
e-mail:

- Data urodzenia:
12.08.1978 r. - Wykształcenie:
wyższe pedagogiczne - Doświadczenie zawodowe:
- Dyrektor w Zespole Szkół nr 1 w Łęcznej
- Wicedyrektor w Zespole Szkół nr 1 w Łęcznej w latach 2009-2013 - Zainteresowania:
- Podróże
- film
- aktywne spędzanie wolnego czasu. - Stan rodzinny:
- żonaty, dwoje dzieci
Burmistrz przyjmuje interesantów codziennie, w godzinach pracy Urzędu Miejskiego (poniedziałek, środa, czwartek, piątek - 7.00-15.00, wtorek - 8.00-16.00)
Do zakresu działania i kompetencji Burmistrza należy sprawowanie funkcji organu administracji publicznej I instancji w sprawach należących do jego kompetencji rozstrzyganych w formie decyzji indywidualnych oraz kierownika Urzędu, a w szczególności:
1) kierowanie bieżącymi sprawami gminy i reprezentowanie jej na zewnątrz.
2) prowadzenie gospodarki finansowej gminy,
3) wydawanie przepisów porządkowych w sprawach nie cierpiących zwłoki w formie zarządzenia,
4) wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
5) składanie oświadczeń woli w sprawach związanych z prowadzeniem bieżącej działalności gminy,
6) ogłaszanie uchwał Rady Miejskiej, w tym uchwały budżetowej i sprawozdania z wykonania budżetu oraz przedkładanie uchwał Wojewodzie i regionalnej izbie obrachunkowej,
7) organizowanie wykonywania uchwał Rady Miejskiej,
8) przedkładanie na sesje Rady Miejskiej sprawozdań z wykonania uchwał,
9) reprezentowanie gminy w postępowaniu sądowym i administracyjnym, a także przed Trybunałem Konstytucyjnym i organami administracji rządowej,
10) odpowiadanie za wykorzystanie mienia gminnego zgodnie z jego przeznaczeniem oraz składanie w tych sprawach wniosków i propozycji Radzie Miejskiej,
11) podejmowanie i inicjowanie działań w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym, które nie są zastrzeżone na rzecz innych podmiotów,
12) koordynowanie działalności służb użyteczności publicznej i jednostek komunalnych,
13) ustalanie regulaminu pracy Urzędu oraz innych aktów wewnętrznego zarządzania,
14) uczestniczenie w pracach związków i porozumień międzygminnych oraz wykonywanie zadań wynikających z tych porozumień,
15) załatwianie wniosków oraz interpelacji radnych, posłów i senatorów,
16) gospodarowanie funduszem płac i innymi funduszami Urzędu,
17) wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
18) ustalanie zakresów czynności i odpowiedzialności dla pracowników urzędu,
19) rozstrzyganie sporów kompetencyjnych między komórkami organizacyjnymi urzędu,
20) udzielanie upoważnień pracownikom urzędu do podejmowania decyzji w imieniu Burmistrza
21) przyjmowanie ustnych oświadczeń woli (testamenty allograficzne),
22) nadzorowanie realizacji zadań zleconych z zakresu administracji rządowej oraz przejętych w ramach porozumień,
23) wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do kompetencji Burmistrza przepisami prawa i uchwałami Rady Miejskiej.
Do zakresu działania i kompetencji Burmistrza należy sprawowanie funkcji organu administracji publicznej I instancji w sprawach należących do jego kompetencji rozstrzyganych w formie decyzji indywidualnych oraz kierownika Urzędu, a w szczególności:
1) kierowanie bieżącymi sprawami gminy i reprezentowanie jej na zewnątrz.
2) prowadzenie gospodarki finansowej gminy,
3) wydawanie przepisów porządkowych w sprawach nie cierpiących zwłoki w formie zarządzenia,
4) wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
5) składanie oświadczeń woli w sprawach związanych z prowadzeniem bieżącej działalności gminy,
6) ogłaszanie uchwał Rady Miejskiej, w tym uchwały budżetowej i sprawozdania z wykonania budżetu oraz przedkładanie uchwał Wojewodzie i regionalnej izbie obrachunkowej,
7) organizowanie wykonywania uchwał Rady Miejskiej,
8) przedkładanie na sesje Rady Miejskiej sprawozdań z wykonania uchwał,
9) reprezentowanie gminy w postępowaniu sądowym i administracyjnym, a także przed Trybunałem Konstytucyjnym i organami administracji rządowej,
10) odpowiadanie za wykorzystanie mienia gminnego zgodnie z jego przeznaczeniem oraz składanie w tych sprawach wniosków i propozycji Radzie Miejskiej,
11) podejmowanie i inicjowanie działań w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym, które nie są zastrzeżone na rzecz innych podmiotów,
12) koordynowanie działalności służb użyteczności publicznej i jednostek komunalnych,
13) ustalanie regulaminu pracy Urzędu oraz innych aktów wewnętrznego zarządzania,
14) uczestniczenie w pracach związków i porozumień międzygminnych oraz wykonywanie zadań wynikających z tych porozumień,
15) załatwianie wniosków oraz interpelacji radnych, posłów i senatorów,
16) gospodarowanie funduszem płac i innymi funduszami Urzędu,
17) wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
18) ustalanie zakresów czynności i odpowiedzialności dla pracowników urzędu,
19) rozstrzyganie sporów kompetencyjnych między komórkami organizacyjnymi urzędu,
20) udzielanie upoważnień pracownikom urzędu do podejmowania decyzji w imieniu Burmistrza
21) przyjmowanie ustnych oświadczeń woli (testamenty allograficzne),
22) nadzorowanie realizacji zadań zleconych z zakresu administracji rządowej oraz przejętych w ramach porozumień,
23) wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do kompetencji Burmistrza przepisami prawa i uchwałami Rady Miejskiej.
Aktualności
- Przebudowujemy łącznik przy ulicy Wierzbowej 24-10-2019, 13:31
- Burmistrz Łęcznej przypomina o o terminie płatności opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za IV kwartał 2019 roku. 24-10-2019, 12:05
- XIV Sesja Rady Miejskiej w Łęcznej - 30 października 2019 r. 24-10-2019, 11:11
- Złoty medal w Mistrzostwach Świata dla mieszkanki Łęcznej! 24-10-2019, 10:03
- Kolonie w Mursasichle 24-10-2019, 09:58
- Uwaga. Mogą pojawić się gęste mgły 22-10-2019, 14:50
- Polskie Sieci Elektroenergetyczne i fundacja Odyseja Umysłu wspierają rozwój nauczycieli i uczniów 22-10-2019, 10:40
- Nabór „Bon na doradztwo” 21-10-2019, 11:57
Dane urzędu
GMINA ŁĘCZNA
URZĄD MIEJSKI W ŁĘCZNEJ
21-010 Łęczna, pl. Kościuszki 5
tel. 81-53-58-600
fax: 81-752-02-42
e-mail:
NIP 505-001-77-49
REGON 431020055
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
URZĄD MIEJSKI W ŁĘCZNEJ
21-010 Łęczna, pl. Kościuszki 5
tel. 81-53-58-600
fax: 81-752-02-42
e-mail:
NIP 505-001-77-49
REGON 431020055
Elektroniczna Skrzynka Podawcza